17 مهر 1403 - 14:35
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با ایبنا مطرح کرد:

کاهش تلاطم‌های بازار ارز با وجود اتفاقات سیاسی متعدد در منطقه/ تامین ارز از سوی بانک مرکزی تمام و کمال انجام شد

کاهش تلاطم‌های بازار ارز با وجود اتفاقات سیاسی متعدد در منطقه  تامین ارز از سوی بانک مرکزی تمام و کمال انجام شد
نماینده مجلس گفت: علیرغم اتفاقات امنیتی و نظامی متعدد در یک سال گذشته، تلاطم‌های بازار ارز کاهش قابل توجهی داشته است.
کد خبر : ۱۶۷۴۰۹

هادی قوامی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: تلاطم‌های بازار ارز نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته و این در حالی است که ما  را در سطح منطقه داشته‌ایم که بی‌نظیر بود است.

او گفت: باوجود این التهاب‌های شدید در منطقه نرخ ارز نوسانات زیادی را تجربه نکرد و بعد از فروکش کردن هیجانات نرخ‌ها دوباره به حالت قبلی بازگشت. در شرایط کنونی نیز نباید نگران ماندگاری نرخ دلار در کانال‌های بالا بود و به طور هیجانی وارد بازار ارز شد چرا که تجربه نشان داده که بازار دوباره آرام خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: امیدواریم مدیریت خوب بانک مرکزی در بازار ارز که باعث کاهش تلاطم‌های ارزی در کشور شده در دولت جدید هم با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

قوامی خاطرنشان کرد: در بحث تخصیص ارز برای تامین کالا‌های اساسی بانک مرکزی عملکرد خوبی داشته و به وظیفه خود عمل کرده، اما مشکلی که در این بخش وجود دارد ثبت سفارش‌های بیش از اعتبارات پیش بینی شده توسط وزارتخانه‌ها است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار ارز برای تامین کالا‌های اساسی در نظر گرفته بودیم، اما در پایان سال ۱۹ میلیارد دلار در این بخش هزینه شد و این نتیجه ثبت سفارش‌های بیش از منابع پیش بینی شده توسط وزارت‌های مختلف بود وگرنه در بخش تخصیص ارز توسط بانک مرکزی مشکلی وجود نداشت و بانک مرکزی تمام و کمال به وظیفه خود در این حوزه عمل کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر